STOJÍ ZA PŘEČTENÍ
Podpora učitelů při kontaktu s rodinami žáků - cizinců
VLASTNÍKOVÁ, Jana.2017, Metodický portál: Články [online]. 24.10.2017Dostupný z WWW:
https://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZUH/21587/PODPORA-UCITELU-PRI-KONTAKTU-S-RODINAMI-ZAKU-CIZINCU.html
Sdružení pro integraci
a migraci (SIMI) nabízí základním a středním školám na území hl. m. Prahy
službu interkulturních pracovníků. Jedná se o zprostředkování komunikace s
rodinami dětí-cizinců, které lze objednat zdarma díky realizovanému projektu
Crossing borders (financovanému Evropskou Unií z Evropských strukturálních a
investičních fondů, v rámci Operačního programu Praha - pól růstu ČR).
ZDE
Péče o žáky s OMJ, Základní škola nám. Curieových, Praha 1
BASSYOVÁ, Stehlíková, Iveta PaedDr. Metodický portál: Články [online]. 8.11.2017, Dostupný z WWW:
ZŠ Curieových je
umístěna v historickém centru Prahy. Vzhledem k dlouholeté zkušenosti s výukou
dětí s OMJ přitahuje mnoho cizinců různých národností. Škola spolupracuje s
META, o. p. s., o děti pečují proškolení pedagogové, asistenti, speciální
pedagog a koordinátor péče o děti s OMJ.
ZDE
Pedagogická komora navrhla změny ve vyhlášce o inkluzi
Portál Pedagogické komory: Články [online]. 22.7.2018, Dostupný z WWW: https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/05/pedagogicka-komora-navrhla-zmeny-ve.html
Hledáme, co nás spojuje. Potřebujeme více svobody, důvěry a spolupráce. Ukažme, že se dokážeme domluvit. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, ZUŠ... Učitelé, ředitelé, speciální pedagogové, vychovatelé, asistenti... Školy státní, soukromé, církevní... Spolek Pedagogická komora, z.s., má 2.000 členů. Naše skupina na Facebooku má 5.700 diskutujících. Usilujeme o lepší postavení pedagogů ve společnosti. Členství v Pedagogické komoře je nejefektivnější cesta k prosazení pozitivních změn ve školství.
ZDE
Jak to na naší škole chodí...
WALTEROVÁ, Jana Bc. Metodický portál: Články [online]. 7.12.2017, Dostupný z WWW:
https://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZUH/21579/JAK-TO-NA-NASI-SKOLE-CHODI.html/.
ZŠ Meteorologická navštěvuje přes sto žáků s OMJ, především z Vietnamu, Číny, Ukrajiny a Ruska. Ve škole je vybudované zázemí a tým lidí, kteří se o žáky starají. Na začátku
každého školního roku škola vyhodnocuje situaci a sestavuje plán výuky žáků-cizinců.
ZDE
Narozen v Praze, přesto OMJ
KOURKZI, Alice. Narozen v Praze, přesto OMJ. Metodický portál: Články [online]. 12. 10. 2017, Dostupný z WWW: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZUH/21551/NAROZEN-V-PRAZE-PRESTO-OMJ.html.Růstovost je obtížná
ŠIMANDL, Stanislav, Články [online] 28. 3. 2017
Kritika "inkluze" od etatisty ("stát jako garant kvality vzdělávání") a příznivce stoprocentního řízení školství ministerstvem ("odvaha vedení rezortu udělat nutné změny") mě překvapuje. To už tedy ta "inkluze" musí opravdu být něco, když schytává kritiku i z této strany! Jenom nechápu smysl dotazu "Takový systém opravdu chceme ?" Kdo chceme? Chce ji ministerstvo? To inkluzi asi chce, když ji zavedlo, navzdory všemu a všem. Chce inkluzi ještě někdo jiný? Nechce, ale proč to etatistu a příznivce ministerského řízení zajímá?
ZDE
Chuť přiblížit se a pochopit co je zásadní
LOKAJ, Michal Mgr. Metodický portál: Články [online]. 14.11.2017, Dostupný z WWW:
https://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZUH/21590/CHUT-PRIBLIZIT-SE-A-POCHOPIT-SE-JE-ZASADNI.html.
ZŠ Meteorologická navštěvuje přes sto žáků s OMJ, především z Vietnamu, Číny, Ukrajiny a Ruska. Ve škole je vybudované zázemí a tým lidí, kteří se o žáky starají.